sobota, 4 kwietnia 2015

Book TMI Tag

Hej :) 
Dzisiaj mam dla Was Book TMI Tag. Jeśli chcecie, możecie odpowiedzieć na te pytania w komentarzu, byłoby mi bardzo miło. 
Bez zbędnego przedłużania, bo pytań jest dość sporo:
Zapraszam do rozwinięcia!



1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Hmmm... sama nie wiem, w większości książek które czytałam bohaterki nie bardzo przejmowały się swoim wyglądam, bo brały udział w walce, ale powiem że Hanna z PLL (ta serialowa).


2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Four oraz Gale <3 

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Można powiedzieć, że było tak w przypadku Katniss z Igrzysk :P

4. Największa książka na twojej półce?
''Historia królów polskich'' :/

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Jak wyżej. 

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Mam plakat z ''Igrzysk Śmierci'', ''Niezgodnej'' oraz 3 plakaty (w tym jeden A2 a drugi A3) ze ''Zmierzchu''...

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Nie, ale zamierzam zakupić broszkę z kosogłosem.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Domyślam się, że chodzi tutaj o parę która nie jest razem, a chciałabym żeby była? W takim razie Hermiona i Harry <3

9. Ulubiona seria książek?
''Niezgodna'' *.*

10. Ulubiny soundtrack z książki?
''Gwiazd Naszych Wina'', szczególnie piosenki Eda Sheerana i Charlie XCX :)

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Ponownie ''Gwiazd Naszych Wina''.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
Znowu powiedziałabym to co wyżej, ale żeby nie być monotematyczna postawię na ''W śnieżną noc'' ;)

13. Od kiedy czytasz?
Od bardzo dawna, chyba od drugiej klasy podstawówki (ogólnie nauczyłam się czytać mając 5 lat) 

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Bardzo chciałabym być w Ravenclaw, bo to mój ulubiony dom, jednak dwa testy przydzieliły mnie do Gryfindoru ;P (muszę jeszcze zrobić ten ''oficjalny'' na Pottermore, żeby wiedzieć na pewno)

15. Czego szukasz w książce?
Żeby akcja nie rozwijała się jakby chciała, a nie mogła (jeśli o to chodzi w tym pytaniu). 

16. Ulubiony cytat?
Mam dwa:
''Czymże jest nazwa? To, co zowiem różą, 
Pod inną nazwą równie by pachniało.'' - William Shakespeare, ''Romeo i Julia''
Oraz:
''To jest śmierć - przejście od ,,jest'' do ,,był''.'' - Veronica Roth, ''Niezgodna''

17. Ulubiona okładka?
''Cienie sukuba''. Nie wiem dlaczego, po prostu mi się podoba :P 
 18. Akcja vs romans?
Oba.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie, czytam dalej, hah.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Zależy. Przeważnie czytam ok. 2, 3 tygodni a ostatnie 100 stron czytam przez jeden dzień. 

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Niedługo, ponieważ mam teraz sporo kupionych książek które czekają na przeczytanie. Jeśli akurat nie mam, to wtedy jakieś 2 tygodnie.

22. Najmniej lubiana książka?
''Niektóre dziewczyny gryzą''. Masakra, najpierw akcja toczy się tak wolno, jest tak nudna, a potem chyba autorka myśli sobie: hej, napisałam 300 stron flaków z olejem, teraz tylko muszę nawalić akcji na te pozostałe 20 stron i zrobić beznadziejny ''wielki finał'' i książka będzie gotowa. Jednym słowem, nie polecam.

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Uwielbiam zabawne i zdecydowane (ekhm, ekhm Katniss) postacie. 

24. Co cię odrzuca w postaci?
Kiedy jest niezdecydowana (ponownie, Katniss) i wiecznie poważna. 

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Ponieważ rzadko zdarza się, że moi rówieśnicy czytają książki, a ja chciałam podzielić się moimi przemyśleniami na ich temat. No i bardzo lubię pisać :)

26. Straszna książka?
Nie czytam strasznych książek :/

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Uroniłam łezkę kiedy czytałam ''Niezgodną''. 

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Ponownie, ''Niezgodna'' (tak wiem, powtarzam się).  

29. Ulubiony tytuł?
Jeśli chodzi o tytuł jako tytuł, to znowu powiem ''Gwiazd Naszych Wina'', przepraszam :P

30. Ostatnio przeczytana książka?
''Niezgodna'', tak wiem, jestem straszna :/

31. Co teraz czytasz?
"Zbuntowaną''. 

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
''Kosogłos''.

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Aslan z ''Opowieści z Narni'', ponieważ po ostatniej części mam do niego parę pytań ;)

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
J.K. Rowling :)

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Nie jem podczas czytania, bo ja+jedzenie+książka to nie jest nic dobrego :D

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Hogwart ^^

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Panem.

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Umm... nie wiem, nie mam tego fetyszu :P

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Nie wiem czy to można podpiąć, ale: "Masz w sobie tyle uroku co zdechła dżdżownica". 
Edit: "Tym lepiej, że się liczysz do zwierząt; bo gdybyś się liczył do ryb, to byłbyś pewnie wymuszonym dorszem" Hahaha.

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Można tak powiedzieć.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Przedmiot w sensie obiekt, czy przedmiot w sensie lekcja? Przedmiot jako obiekt to szczerze nie wiem, ale przedmiot jako lekcja to obrona przed czarną magią :)

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Że tak powiem ''grzanie ławy'' haha. Ja i sport to niezbyt dobre połączenie :P

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Nie wiem czy można to zaliczyć, bo są to soundtracki, ale jeśli można to ''Beating Heart'' oraz ''All of the stars''.

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie mam takowego. 

45. Użyłaś go kiedyś?
No nie.

46. Ile masz książek?
Niedużo, ale ok. 30, ponieważ kiedyś wypożyczałam książki głównie z biblioteki.

47. Kogo tagujesz?
Taguję Stana z bloga Witajcie w moim świecie :) 

Wow, tag był dość długi. 

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał. 
                                Do zobaczenia! :)                                

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, ze wróciłaś :) brakowało mi Twoich nominacji do tagów.
    PS: TAG jak zawsze świetny i z chęcią go zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stan podaj linka do swojego bloga, bo jestem bardzo ciekawa.
    Świetny TAG :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń